.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئيس كل دادگستري مازندران : سرمايه‌گذاري مستلزم حمايت قضايي است

رئيس كل دادگستري مازندران سرمايه‌گذاري را در مسير شكوفايي اقتصادي جامعه دانست و گفت : سرمايه‌گذاري مستلزم حمايت و پشتيباني قضايي است.

به گزارش شمال نیوز ،حجت‌الاسلام والمسلمين "حسين طالبي" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در ساري در خصوص سرمايه‌گذاري افزود : در همين راستا كميته حمايت قضايي از سرمايه‌گذاران به منظور شناسايي موانع قضايي و مديريتي پيش روي سرمايه‌گذاري در استان تشكيل شده است.

وي اظهارداشت : با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در ابلاغيه سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي و دستورالعمل رئيس قوه قضائيه در خصوص حمايت از سرمايه‌گذاري و حمايت مشروع و ايجاد دادگاههاي تخصصي را موظف به استفاده از ظرفيت قانوني خود در جهت اجراي اين اصل نموده است.

وي تصريح كرد : استفاده بهينه و اثر بخش از ظرفيت دستگاه قضايي ، بكارگيري ظرفيت نهادهاي شبه قضايي ، تضمين سلامت و امنيت اقتصادي ، كاهش خطر پذيري سرمايه‌گذاري و ايجاد امنيت قضايي كه زمينه ساز امنيت اقتصادي است از ديگر ظرفيت قانوني در جهت اصل ‪ ۴۴‬قانون مي‌باشند.

رئيس كل دادگستري مازندران بيان داشت : همچنين تمامي واحدهاي قضايي و اداري و سازمانهاي وابسته به قوه قضائيه موظف به استفاده از ظرفيت قانوني خود در جهت اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي هستند .

وي ازجمله وظايف كميته‌هاي حمايت قضايي در استانها را تعامل و تبادل با متوليان امور اقتصادي در سطح استان از جمله اقتصاد و دارايي ، اتاق بازرگاني ، استانداري ، بانكهاي عامل و صنايع و معادن مازندران در راستاي حمايت از سرمايه‌گذاري و تسهيل در امور مربوطه ، اتخاذ تدابير لازم بمنظور رسيدگي فوري به دعاوي مربوطه به سرمايه‌گذاران در دادسراها و محاكم عمومي و انقلاب استان اعلام كرد .

حجت‌الاسلام طالبي در مورد ديگر وظايف اين كميته به نظارت بر صدور قرارهاي تامين اموال از طريق دادستانهاي مربوطه بمنظور جلوگيري از توقف امور سرمايه‌گذاران و نيز قرارهاي تامين كيفري بخصوص صدور قرار بازداشت موقت به نحوي كه موجب بازداشت سرمايه گذار نشود جز در مواردي كه قانون اجبار نموده است اشاره كرد .

وي از ديگر وظايف كميته قضايي را تعامل نظام مند و مستمر با فعالان بخش خصوصي در جهت اطلاع از مسائل حقوقي ، ايجاد بانك اطلاعات بمنظور شناسايي شركتهاي سرمايه‌گذاري در مازندران از حيث آمار و نوع فعاليت ، ارائه مشاوره اقتصادي به قضات اعلام كرد .

اين مقام قضايي ،بر لزوم تعامل و تبادل نظر اين كميته با متوليان امور اقتصادي نيز تاكيد كرد .

حجت‌الاسلام طالبي بر آمادگي دستگاه قضايي استان در جهت رفع موانع بر اساس وظايف و اختيارات قانوني تاكيد كرد و اضافه كرد : در همين راستا تشكيل شعب ويژه رسيدگي به پرونده‌هاي مرتبط سرمايه‌گذاري در دادسرا ، دادگاه عمومي و تجديد نظر استان در جهت اهداف كميته حمايت قضايي از سرمايه‌گذاران پيش بيني شده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.267 seconds.